• 39 SEK i frakt, fri frakt vid köp över 500 SEK. Frakt utanför Sverige 79 SEK.
  • 3-5 leveransdagar.
  • 14 dagars öppet köp

Det här är villkoren som gäller när du handlar hos oss på Replik:

1. KÖP
Ett köp har skett när du som kund har fått en orderbekräftelse till din e-postadress. Leveranstiden är 3-5 arbetsdagar från att du har gjort din beställning, men om detta av någon anledning skulle ändras kommer du att få du e-post inom 3 arbetsdagar. Replik äger och har rätt att ta tillbaka samtliga produkter från dig till dess att du som kund har gjort en fullständig betalning. För att handla hos Replik måste du vara 18 år.

2. PRIS
I priserna ingår moms med 25 %.

3. FRAKT
Alla paket skickas med Posten och fraktavgiften är 39 SEK inom Sverige och utan avgift vid köp över 500 SEK. För frakt utomlands är kostnaden 79 kr. Avgiften är samma för alla länder. För beställningar med leverans utanför Sverige, vänligen kontakta oss på hej@butikreplik.se.

Väljer du att hämta själv i vår butik på Frejgatan 47 i Vasastan packar vi din order så att du kan hämta upp den så snabbt som fem minuter efter lagd order (och har vi inte helt hunnit packa den innan du kommer, gör vi det medan du väntar!) Du kan också prova produkter i din beställning på plats och lämna tillbaka direkt. Att hämta själv i butik är därför perfekt för dig som vill reservera produkter på webben och sedan prova och betala i butik. Vi reserverar din beställning i tre dagar.

4. BETALNINGSVILLKOR
4.1 FAKTURA, DELBETALNING, KORT och INTERNETBANK.
Betala tryggt och säkert med Klarna Checkout. Mer information hittar du här: Klarnas allmänna villkor

4.3 PAYPAL
Betala med Paypal utan avgift. Mer information hittar du på Paypals hemsida

4.4 PRESENTKORT
Betala med presentkort. Fyll i koden du hittar på ditt presentkort i fältet märkt ”Presentkort”. Summan dras automatiskt av och den resterande summan betalar du genom att välja något av de övriga betalsätten. 

5. LEVERANSER 
Varor som finns i lager skickas normalt inom 3-5 arbetsdagar efter det att Replik har mottagit din beställning. I de fall en vara är slut i lager är leveranstiden längre. Dessa varor är märkta som beställningsvara i produktbeskrivningen, och vi återkopplar alltid inom några dagar efter att du lagt din beställning med den beräknade leveranstiden. Paketen till dig levereras alltid av Posten.

Har du valt hämta i butik som leveranssätt är du välkommen till oss under våra öppettider på Frejgatan 47 för att hämta upp din beställning. 

6. LEVERANSFÖRSENINGAR
Ibland uppstår leveransförseningar utom Repliks kontroll. Det kan t.ex. ske p.g.a problem hos våra leverantörer eller att Posten har förlängda leveranstider. Om det inträffar frånsäger sig Replik allt ersättningsansvar till dig som kund för den eventuella skada som förseningen kan ha åstadkommit. Replik meddelar alltid dig om leveransen drar ut på tiden.

7. TRANSPORTRISKEN
Din order skickas med Posten. Skulle ditt paket mot förmodan komma bort eller skadas under frakten till dig står Replik för detta, förutsatt att du kan bevisa att det är vad som har skett. Vid en eventuell retur till Replik är det du tillsammans med Posten som står för fraktrisken.

8. SKADAT GODS
När du får hem din order i brevlådan är det viktigt att du omedelbart tittar igenom paketet. Skulle emballaget och innehållet vara skadat så meddelar du detta till ditt postcenter eller direkt till Posten. Spara alltid den bekräftelse du får på att ditt gods är skadat. Meddela Replik så fort som möjligt efter att du konstaterat skadan.

9. ÅNGERRÄTT OCH ÖPPET KÖP
Enligt Distansavtalslagen har du som kund rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har mottagit varan och utan någon speciell anledning. Du bekostar själv returfrakten och ansvarar för att returen kommer fram. Ångerrätt och öppet köp gäller endast om du kan återlämna varan i oanvänt och oskadat skick. Meddela alltid Replik om att en vara är på väg och skriv också alltid namn, adress samt vad ärendet gäller och skicka med detta tillsammans med de returnerade varorna. Vi återbetalar alltid hela summan för de returnerade varorna (förutom returkostnaden) och detta sker inom 5 arbetsdagar. Om du får hem en vara som är felaktig eller felexpedierad, betalar Replik givetvis returfrakten.

10. REKLAMATIONER
Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt skall du kontakta Replik via e-post eller telefon inom en vecka. Spara alltid emballage, originalkartong och betalningsbekräftelsen. Om du ska skicka tillbaka en skadad vara till Replik gör du det enklast i det emballage och förpackning som den skickades ut i. Reklamationsrätten täcker endast ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i varan vid leverans. Detta gäller inte i de fall då Replik inte kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv. Vanligt slitage ersätts ej. Meddela alltid Replik om att en vara är på väg och skriv också alltid namn, adress samt vad ärendet gäller och skicka med detta tillsammans med reklamationen. Replik betalar din returkostnad vid reklamationsärenden förutsatt att det har överenskommits på förhand.

11. GARANTI
Kvalitet är oerhört viktigt för oss, så skulle något gå sönder eller på annat sätt inte motsvara dina förväntningar, hör av dig så att vi får en chans att hjälpa dig!

12. ÅTERBETALNINGAR
Återbetalningar sker till ditt bankkonto eller på det sätt som du som kund föreslår. Återbetalningen sker inom 5 arbetsdagar från att Replik har mottagit och godkänt din retur.

13. RESERVATIONER
Replik reserverar sig för ändringar i priser till följd av felskrivningar eller andra fel som ligger utanför Replik:s kontroll. Läs mer om oförutsedda händelser under Force Majeur nedan.

14. PERSONUPPGIFTSPOLICY
Replik följer den svenska personuppgiftslagen. Den håller en hög nivå för att ge individen skydd om hur personuppgifter lagras. Enligt denna lag måste Replik be dig samtycka till att uppgifter behandlas och sparas i Replik:s databas. Genom köp hos Replik bekräftar du detta samtycke. Alla personuppgifter som du lämnar till Replik när du genomför ett köp kommer att behandlas av Replik i egenskap av personuppgiftsansvarig. Informationen kommer att användas i syfte att Replik skall kunna fullgöra sina åtaganden gentemot dig vid köp samt i kommunikationen mellan Replik och dig som kund. När du genomför en beställning godkänner du också att bli Replik-kompis: med medlemsbrev per email en gång i månaden. Medlemsbrevet kan du enkelt avsluta när du vill, om du så önskar.

15. FORCE MAJEUR
Skulle oförutsedda händelser som ligger utanför Replik:s kontroll inträffa (exempelvis krig, naturkatastrofer, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut och andra jämförbara händelser) och dessa händelser gör att Replik inte kan hålla sitt avtal till dig som kund, befrias Replik från detta p.g.a. ovanstående anledningar.

Vill du veta mer om Konsumentköplagen och Distansavtalslagen? Följ då länkarna till Konsumentverket och Allmänna Reklamationsnämnden. Vid en eventuell tvist följer Replik alltid ARN:s rekommendationer.

www.konsumentverket.se

www.arn.se

Har du någon specifik fråga om köpvillkor som du inte hittar här är du mer än välkommen att kontakta oss!
hej@butikreplik.se.

Replik/ JohannaN AB
Frejgatan 47
113 49 Stockholm

08-40 80 16 50

Org. nr: 556938-2251

E-mail besvaras inom 3 arbetsdagar och telefon under våra öppettider kl 12-18 måndag-fredag samt lördag 12-16